Alla inlägg under augusti 2009

Av Kent Jarlekrantz - 27 augusti 2009 14:10

Idag har det varit torsdaagsliret i golf på VGK.

Kompisen Staffan och jag gick ut vid 9. Härligt väder men golfen sämre.

En god lunch på klubben sen hoppas jag på lite MC till eftermiddagen.

En härlig arbetsdag.

Av Kent Jarlekrantz - 25 augusti 2009 16:59

En skön o trevlig runda i bra väder på Högbo GK. Lyckades skjuta 33p trots dåliga puttar. Sitter nu och skapar detta inlägg på klubben. Tog en härlig lunch på Qvarnen här i Högbo och nu blir det en middag på klubben innan hemfärd.

Av Kent Jarlekrantz - 24 augusti 2009 16:55

Så har det varit en ... alldeles underbar resa till Åland.

Utresa med Cinderella alltid trevligt. God mat o dryck, bra fart.

PRO representerade 95% av resenärerna.

Toppenväder på Åland - dålig golf från min sida tyvärr - men man kan inte vinna jämt.

Hemresa med Rosella till Kappelskär o i Västerås till kl 22.00

Av Kent Jarlekrantz - 20 augusti 2009 13:04

Idag har det blivit en golfrunda med Ainis o Wåfflan, vi var med i torsdagsliret som jag lyckades vinna i B-klass förra veckan.

Idag inte lika bra, 74slag o 32p vi får se vad det räcker till. Tyvärr blev det en del missar.

Från kl 14 blir jag barnvakt åt lilla Ebba världens härligaste barn o mitt första barnbarn. Vi ska dra ner på stan och göra en del ärenden.

Ikväll har sedan Sara en forbollsmatch som jag måste kolla på. VIKs bästa lag.

Av Kent Jarlekrantz - 18 augusti 2009 20:12

Idag har MCn besiktats - tyvärr bakslag på ett däck o ljuddämparen.

Måste fixas och besiktas om.

Har också varit ute på åkern och plockat flyghavre i Sevalla. Första gången, mycket gående, jobbigt. Fortsätter´imorgon.

Flyghavre (Avena fatua eller Avena sterilis) är ett av de svåraste ogräsen i svensk växtodling. Flyghavre är särskilt besvärlig eftersom den har stor spridningsförmåga och kräver en omfattande bekämpning, antingen genom handplockning eller genom kemisk bekämpning. Det är inget nytt ogräs utan har troligen funnits i Sverige lika länge som det bedrivits spannmålsodling.
För att minska spridningen, och även försöka utrota flyghavren, finns en flyghavrelagstiftning

Av Kent Jarlekrantz - 17 augusti 2009 16:30

Idag blev det golf på Orresta GK tillsammans med ett par kompisar.

Allt kändes kanonbra innan... skulle knäcka banan idag... men vad händer. Inte var det mycket som fungerade, när man väl stod på banan kände jag mig slö-o-loj.

Efter 9 14p inte i världsklass men en chans fanns att hyfsa till det hela men men icke. Totalt 25p.

Av Kent Jarlekrantz - 15 augusti 2009 19:42

Igår blev det golfspel på Söderby GK strax väster om Uppsala. En mycket svår bana men jag lyckades ändå skrapa ihop 35 p. Toppenbra tycker jag själv. Slopen gav hela 3 slag extra trots en sänkning dagen innan på Västerås GK. Där spelade jag torsdagsliret och vann B-klassen med mina 39 p. En vinstcheck finna att uthämta på klubben.

Idag har det blivit hoj. Det var Mälaren runt som gick, tusen-o-åter tusen hojar på vift. Körde från Strängnäs till Västerås, tusan vad mycke hojar det finns. Totalt 17mil blev det. Kaffe i Strängnäs och Eskilstuna.

Av Kent Jarlekrantz - 13 augusti 2009 20:48

Igår 10 mil MC tillsammans med Anders HD. Torstuna, Österrunda o kaffe i Vittinge. Totalt ca 10 mil hoj på sköna vägar.

Idag 18 hål på VGK o äntligen en sänkning, 39p o sänkning till 15.8

Ovido - Quiz & Flashcards